انجمن هنرهای سنتی و صنایع دستی پارس

انجمن هنرهای سنتی و صنایع دستی پارس

انجمن هنرهای سنتی و صنایع دستی پارس
خانواده ای فراگیر و نهادی کوشا با نگرش و گام های نو برای معرفی و نهادینه شدن هنرهای سنتی، صنایع دستی، میراث ناملموس و همگامی اقوام در حوزه فرهنگی پارس و سبد خانوار و توسعه گردشگری پایدار و پاک ایجاد شده است.
📪ا رتباط با روابط عمومی و بین الملل تلگرام شناسه؛ pars_arts@

طبقه بندی موضوعی

به نام آفریدگار هنر و هنر آفرین

 

انجمن هنرهای سنتی و صنایع دستی پارس

{اساسنامه}

فصل اول- کلیات و اهداف:

ماده 1- نام سازمان مردم نهاد مورد نظر «انجمن هنرهای سنتی و صنایع دستی پارس» است که در این اساسنامه به لحاظ رعایت اختصار «انجمن» نامیده می شود.

ماده 2- نوع فعالیت: کلیه فعالیتهای انجمن غیرسیاسی، غیردولتی و در موضوع معرفی، حفظ، آموزش و توسعه صنایع دستی با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و این اساسنامه فعالیت خواهد نمود.

ماده 3- محدوده فعالیت به صورت ملی است.

ماده 4- مرکزاصلی در استان تهران، شهرستان تهران به نشانی: تهران،خیابان فاطمی، واقع است و در صورت لزوم می تواند پس از کسب مجوز از مرجع صدور پروانه برابر مقررات در سایر نقاط داخل یا خارج کشور شعبه یا دفتر نمایندگی ایجاد نماید.

ماده 5- تابعیت: انجمن، تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و کلیه اعضای آن التزام خود را به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارند.

ماده 6- مدت فعالیت انجمن، از تاریخ تاسیس به مدت نامحدود است.

ماده 7- دارایی اولیه انجمن، اعم از منقول و غیرمنقول مبلغ 2100000 ریال است که از سوی هیأت موسس تماماً پرداخت شده و در اختیار انجمن قرار گرفته است.

ماده 8- هیأت مؤسس انجمن، اشخاصی هستند که برای تهیه مقدمات تشکیل قیام نموده‌ اند و بعد از تأسیس تحت عنوان مؤسس مسؤولیتی نخواهند داشت.

ماده 9- اهداف انجمن عبارت است از:

الف- کلیات: ماموریت اصلی انجمن هنرهای سنتی و صنایع دستی پارس، معرفی، پاسداشت و ترویج هنرهای بومی، سنتی و صنایع دستی ایران در گستره ملی و بین المللی.

1- فرهنگسازی استفاده و نهادینه شدن هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران در سبد خانوار.

2- معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی از طریق انجام طرحهای پژوهشی، آموزشی، علمی، فرهنگی، هنری و سایر موارد.

ب- روش اجرای هدف:

1- برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها، جشنواره ها، هفته های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و برپائی کارگاه های آموزشی در راه شناساندن و نکوداشت مفاخر، مواریث فرهنگی، فکری و معنوی در راستای احیای هنرهای بومی، سنتی و صنایع دستی ایران.

2- پژوهش، مستندسازی، ثبت های ملی و جهانی و معرفی هنرهای سنتی، بومی و صنایع دستی.

3- تشکیل باشگاه هنرمندان.

4- هرگونه فعالیت پژوهشی در راستای معرفی و شناساندن هنرهای سنتی و صنایع دستی.

5- طراحی، تدوین و تولید کالاهای فرهنگی و هنری مرتبط.

6- راه اندازی کتابخانه های تخصصی، مراکز عرضه، مراکز اسناد، موزه ها و خانه های هنرهای سنتی و صنایع دستی.

7- طراحی و اهدای جایزه های ملی و جهانی به هنرمندان صنایع دستی.

8- همکاری در طراحی و تولید جوایز و هدایای ملی برای پیشکش و اهدا به برگزیدگان پژوهشی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی و ارایه در جشنواره ها، همایش ها، نکوداشت ها و تشریفات نهادهای دولتی و غیردولتی.

9- راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی، تارنماهای اینترنتی، ایجاد بانک های اطلاعاتی و تولید نرم افزارهای چند رسانه ای برای معرفی و عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی.

 

فصل دوم: ساختار

ماده 10- ارکان انجمن عبارت است از: 1- مجمع عمومی 2- هیات مدیره 3- بازرس

ماده 11- وظایف مجمع عمومی مؤسس:

1- انجام اقدامات اولیه برای تاسیس انجمن؛

2- تهیه و طرح اساسنامه و تصویب آن؛

3- انتخاب اعضای هیأت امنا؛

4- انتخاب اولین مدیران و بازرسان؛

تبصره 1- اکثریت لازم جهت تشکیل مجمع عمومی مؤسس در بار اول با حضور نصف بعلاوه یک اعضاء بوده و در صورت عدم حد نصاب اکثریت لازم در بار دوم با حضور یک سوم اعضاء رسمیت خواهد یافت.

تبصره 2- تصمیمات مجمع عمومی مؤسس با اکثریت دو سوم آراء حاضرین با تایید مرجع صدور پروانه و دستگاه تخصصی اتخاذ و رسمی می‌شود.

ماده 12- مجمع عمومی عادی متشکل از اعضای هیات امنا بوده و عالیترین مرجع تصمیم گیری است که به صورت عادی یا فوق العاده تشکیل می شود و تعداد اعضای هیات امنا 7 نفر است.

ماده 13-چنانچه ادامه همکاری هر یک از اعضا هیات امنا به علل فوت، عزل و یا استعفا غیر ممکن شود، هیات امنا، شخص واجد شرایط و مورد اعتماد دیگری را با رای اکثریت نسبی اعضا به سمت عضو هیات امنا انتخاب می نماید.

ماده 14- مجمع عمومی عادی هیات امنا سالانه در تیر ماه تشکیل خواهد شد، جلسه با حضور نصف به علاوه یک اعضا در بار اول رسمیت یافته و با حضور هر تعداد از اعضا در بار دوم تشکیل و رسمی خواهد بود.

تبصره 1- اکثریت لازم جهت اتخاذ تصمیم مجمع عمومی عادی، نصف به علاوه یک آرای حاضرین در جلسه رسمی مجمع است مگر در خصوص انتخاب مدیران یا بازرسان که با اکثریت نسبی خواهد بود در صورتی که در دعوت نخست اکثریت حاصل نشد، جلسه دوم به فاصله حداقل 10 روز تشکیل و با هر تعداد از اعضای حاضر، جلسه رسمیت خواهد یافت.

تبصره 2- مجمع عمومی هیات امنا، ممکن است به صورت فوق العاده در هر زمان به تقاضای هیات مدیره یا بازرس یا یک ‌پنجم اعضای هیات امنا در صورتی که هیات مدیره یا بازرس ظرف مدت 20 روز به درخواست اعضا مبنی بر تشکیل مجمع عمل ننماید، تشکیل می شود.

تبصره 3- دعوت برای مجمع عمومی عادی از طریق درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار یا با دعوت (کتبی-تلفنی) حداقل 10 روز و حداکثر 40 روز قبل از برگزاری مجمع صورت می‌پذیرد.

تبصره 4- روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌ها روزنامه اطلاعات است.

ماده 15- وظایف مجمع عمومی عادی امنا:

1- انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرس؛

2- استماع و رسیدگی به گزارش هیات مدیره و بازرس؛

3- تعیین خط مشی کلی انجمن؛

4- بررسی و تصویب یا رد پیشنهادهای هیات مدیره؛

5- تعیین عضو جانشین هیات امنا؛

6- تصویب ترازنامه و بودجه انجمن؛

7- تعیین روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی ها و دعوتنامه ها؛

8- عزل اعضای امنا، هیات مدیره و بازرس؛

ماده 16- مجمع عمومی فوق العاده با شرایط زیر تشکیل خواهد شد:

1- با درخواست اکثریت اعضای هیات مدیره یا بازرس؛

2- با درخواست یک‌ پنجم اعضای امنا؛

تبصره 1- دعوت برای مجمع عمومی فوق العاده کتبی بوده و حداقل 10 روز قبل از تشکیل آن به اطلاع اعضای امنا خواهد رسید.

تبصره 2- اکثریت لازم جهت تشکیل مجمع عمومی فوق العاده بار اول، همان شرایط مجمع عمومی عادی است و در بار دوم با حضور بیش از یک سوم اعضای امنا تشکیل می‌شود.

تبصره 3- تصمیم های مجمع عمومی فوق‌العاده با تصویب دو سوم اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

ماده 17- وظایف مجمع عمومی فوق‌العاده:

1- تصویب تغییرات اساسنامه؛

2- بررسی و تصویب یا رد انحلال انجمن؛

3- تغییر در میزان سرمایه؛

4- انحلال قبل از موعد؛

5- هرگونه تغییر در ماهیت؛

ماده 18- جلسه های مجامع عمومی امنا، توسط هیات رئیسه‌ای مرکب از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر اداره می‌شوند.

تبصره 1- اعضای هیات رئیسه نباید از بین نامزدهای هیات مدیره و بازرس باشند و با اعلام قبولی نامزدی خود در مجمع عمومی، انتخاب خواهند شد.

تبصره2- رئیس هیات مدیره، رئیس هیات رئیسه مجمع عمومی خواهد بود، مگر اینکه موضوع عزل یا انتخاب هیات مدیره باشد.

ماده 19- هیات مدیره: انجمن دارای هیات مدیره ای مرکب از  5 نفر عضو اصلی و 1 نفر عضو علی‌البدل خواهد بود.

تبصره 1- جلسه های هیات مدیره با حضور بیش از نصف اعضا رسمیت یافته و تصمیم های اتخاذ شده با اکثریت آرا حاضرین معتبر خواهد بود.

تبصره 2-حضور اعضای هیات مدیره در جلسه های آن ضروری است و غیبت هر یک از اعضا بدون عذر موجه و بدون اطلاع قبلی تا 5 جلسه متوالی یا 10جلسه متناوب در حکم استعفای عضو غایب خواهد بود.

تبصره 3- دعوت از اعضای هیات مدیره باید حداقل 15 روز قبل از تشکیل جلسه به صورت قانونی انجام پذیرد.

ماده 20- در صورت استعفا یا فوت یا سلب شرایط از هر یک از اعضای هیات مدیره یا بازرس، عضو علی البدل برای مدت باقیمانده هیات مدیره یا بازرسی به جای عضو اصلی انجام وظیفه خواهد نمود. در صورتی که تعداد هیات مدیره یا بازرس به هر دلیل کمتر از تعداد اعضای اصلی شود و ورود اعضای علی البدل نیز موجب تکمیل آن نشود، مجمع عمومی حسب مورد به صورت عادی یا به صورت فوق العاده جهت تکمیل تعداد باقیمانده اعضا برگزار خواهد شد.

ماده 21- هیات مدیره، علاوه بر جلسه هایی که بطور مرتب و حداقل هر ماه 2 بار تشکیل می شود بنا به ضرورت با دعوت کتبی یا تلفنی رئیس یا نایب رئیس تشکیل جلسه فوق العاده خواهد داد.

تبصره- نحوه تشکیل جلسه فوق‌العاده به موجب آیین‌نامه داخلی است که به تصویب هیأت مدیره خواهد رسید.

ماده 22- اعضای هیات مدیره در نخستین جلسه ای که بعد از انتخاب شدن تشکیل می دهند از میان خود یک نفر رئیس و یک نفر نایب رئیس و یک نفر خزانه دار انتخاب خواهند نمود، حدود اختیارات آنها را اساسنامه یا آیین نامه‌‌ای که به تصویب مجمع عمومی امنا، خواهد رسید مشخص می‌نماید.

تبصره 1- هیات مدیره در هر موقع می تواند افراد فوق الذکر را از سمت های مذکور عزل کند.

تبصره 2- هیات مدیره در صورت لزوم می تواند، سمتهای دیگری برای سایر اعضای هیات مدیره تعریف نماید.

ماده 23- هیات مدیره برای مدت 2 سال انتخاب خواهند شد، انتخاب مجدد هیات مدیره برای دوره‌های بعدی بلامانع بوده و همچنین هیات مدیره موظف است، حداکثر 3 ماه قبل از پایان تصدی خود از مجمع عمومی عادی امنا به منظور انتخابات هیات مدیره جدید دعوت نماید، هیات مدیره قبل از درج آگهی یا اعلام دعوت کتبی، موظف است دستور و زمان برگزاری مجمع را به تائید مرجع صدور پروانه برساند و حداقل 10 روز قبل از پایان تصدی خود نتیجه انتخابات را به مرجع ذی ربط و ذی صلاح اعلام نماید.

ماده 24- هیات مدیره، نماینده قانونی انجمن بوده و وظایف و اختیارات آن در چهارچوب اساسنامه به شرح ذیل می باشد:

حفظ وحراست اموال منقول و غیر منقول، رسیدگی به حسابها، پرداخت دیون و وصول مطالبات، اجرای مصوبات مجامع عمومی، افتتاح حساب در بانکها طی انجام تشریفات قانونی، تعقیب جریان های قضائی و اداری و ثبتی در کلیه مراحل قانونی در محاکم، تعیین حکم و تعیین وکیل و عزل آن، قطع و فصل دعاوی از طریق سازش (مصالحه) و در صورت اقتضاء تفویض و واگذاری تمام یا قسمتی از اختیارات خود به هر شخص دیگر اعم از حقوقی یا حقیقی با حق توکیل و سایر وظایفی که بر اساس اساسنامه به هیات مدیره واگذار گردیده است و به طورکلی هیات مدیره، می تواند هر اقدام و معامله ای را که ضروری بداند در مورد نقل و انتقال اموال منقول که مستلزم تصویب مجمع عمومی است پس از تصویب مجمع به نام انجمن انجام دهد.

تبصره 1- جز درباره موضوع هایی که به موجب مفاد این اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام درباره آنها در صلاحیت خاص هیات امنا است، هیات مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور مشروط به رعایت حدود اهداف و اساسنامه را دارا است.

تبصره2 هیات مدیره، پس از تصویب می‌تواند در انجام معاملات و یا پرداخت هزینه‌های جاری انجمن تا مبلغ 100000000ریال بدون تصویب مجمع عمومی رأساً اقدام نماید.

ماده 25- مجمع عمومی عادی امنا 1 نفر را به عنوان بازرس اصلی و 0 نفر را به عنوان بازرس علی‌البدل برای مدت دوسال انتخاب خواهد نمود.

ماده 26- هیأت مدیره از میان خود یا خارج، یک نفر را به سمت مدیرعامل انتخاب نموده و حدود اختیارات و مدت تصدی و حق الزحمه او را تعیین می‌نماید.

تبصره: مدیرعامل، نمی تواند درعین حال رئیس هیأت مدیره باشد، مگر با تصویب سه چهارم آرای حاضرین اعضای مجمع عمومی.

ماده 27- بازرس، می تواند در هر موقع و هرگونه رسیدگی و بازرسی را در مورد عملیات انجمن انجام داده و اسناد و مدارک و اطلاعات مرتبط را مطالبه کرده و مورد رسیدگی قرار دهد و در صورت لزوم تقاضای تشکیل جلسه فوق العاده مجمع عمومی را بنماید.

ماده 28- هیأت مدیره و بازرس تا زمانیکه جانشین آنها از سوی مجمع عمومی انتخاب نشده اند در مسئولیت خود باقی خواهند بود.

ماده 29- اشخاص ذیل نمی توانند به عنوان بازرس انتخاب شوند:

1- کسانی که به علت ارتکاب جرم و به موجب حکم قطعی دادگاه از حقوق اجتماعی کلاً و یا بعضاً محروم شده باشند؛

2- مدیران و مدیر عامل؛

3- اقربای سببی و نسبی مدیران و مدیر عامل تا درجه سوم از طبقه اول و دوم؛

4- همسر اشخاص مذکور در بند2؛

تبصره- انتخاب مجدد بازرس بلامانع است.

ماده 30- وظایف بازرس به شرح ذیل است:

1- بررسی کلیه اسناد و اوراق مالی و تهیه گزارش برای مجمع عمومی امنا؛

2- مطالعه گزارش سالانه هیات مدیره، اعم از مالی و غیر مالی و تهیه گزارش عملکرد برای اطلاع مجمع عمومی؛

3- گزارش هر گونه تخلف هیات مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی امنا؛

4- اظهار نظر کتبی درباره صحت صورت دارایی، عملکرد و مطالب و اطلاعاتی که هیات مدیره و مدیران در اختیار مجمع عمومی گذاشته اند؛

5- سایر وظایفی که اساسنامه و قوانین و مقررات موضوعه به عهده بازرس قرار داده است.

تبصره- بازرس می تواند بدون داشتن حق رای در جلسه های هیات مدیره حضور نماید.

ماده 31- مدیرعامل، بالاترین مقام اجرایی انجمن است و در حدود اختیاراتی که از طرف هیأت مدیره و اساسنامه به وی تفویض می شود نماینده انجمن محسوب شده و از طرف انجمن، حق امضا دارد.

تبصره1- عزل مدیرعامل از اختیارات هیأت مدیره است که باید مستند و مدلل باشد.

تبصره 2- اگر مدیرعامل عضو هیات مدیره باشد، دوره مدیریت عاملی او از مدت عضویتش در هیأت مدیره بیشتر نخواهد بود اما انتخاب مجدد او طبق مقررات این اساسنامه بلامانع است.

تبصره 3- کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور با امضای مدیرعامل و خزانه دار و در غیاب خزانه دار با امضای رئیس هیأت مدیره و با مهر انجمن معتبر خواهد بود.

ماده 32- مدیرعامل، مجری مصوبات مجمع عمومی و هیأت مدیره بوده و دارای اختیارات و مسئولیتهای ذیل است:

1- نمایندگی قانونی در مراجع رسمی و نهادها و در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی؛

2- استخدام و عزل و نصب کارکنان در حدود ضوابط و مصوبات و با تصویب هیات مدیره؛

3- نگهداری دارایی، اموال، حسابها، اسناد و دفاتر؛

4- اعمال اختیاراتی که بصورت موردی یا مقطعی از جانب هیأت مدیره به وی تفویض شده باشد؛

 

5- ارائه پیشنهادهای لازم در زمینه گسترش، بهبود و هماهنگی در فعالیتهای انجمن به هیأت مدیره جهت ارائه به مجمع عمومی؛

6- تهیه پیش نویس ترازنامه، بودجه، خط مشی و گزارش سالیانه جهت بررسی هیأت مدیره و ارسال به مجمع عمومی؛

7- تهیه پیش نویس آئین نامه های مورد لزوم جهت طرح و تصمیم گیری در هیأت مدیره؛

8- نظارت و ایجاد هماهنگی در فعالیت شعبه ها، نمایندگی ها و دفاتر؛

9- پیشنهاد برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق العاده با ذکر علل موجه برای تصویب به هیأت مدیره؛

10- انجام سایر وظایف و اختیاراتی که طبق اساسنامه و قوانین و مقررات مرتبط به مدیرعامل محول شده یا بشود؛

ماده 33- حقوق و مزایای مدیرعامل بوسیله هیأت مدیره تعیین می شود. در صورتی که مدیرعامل از اعضای هیأت مدیره نباشد، بدون داشتن حق رای می تواند در جلسات هیأت مدیره شرکت نماید.

ماده 34- مدت ماموریت مدیرعامل از مدت ماموریت هیأت مدیره تجاوز نخواهد کرد و تغییر یا تجدید انتخاب او نیز بلامانع است به هر صورت مدیرعامل در صورت انقضا مدت ماموریت موظف است تا تعیین جانشین وظایف محوله را انجام دهد.

 

فصل سوم: بودجه و مواد متفرقه

ماده 35- بودجه انجمن از طریق ذیل تأمین می‌شود:

الف) حق عضویت، هدیه، اعانه و هبه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی و دولتی و غیردولتی.

ب) وقف و حبس.

پ) وجوه حاصل از فعالیتهای انجام شده در چهارچوب موضوع فعالیت، اهداف و اساسنامه سازمان و این آئین‌نامه.

ماده 36 - درآمد و هزینه های انجمن در دفاتر قانونی ثبت و شرح بیلان آن حداکثر تا دو ماه پس از پایان هر سال مالی به مرجع ذیربط ارایه خواهد شد.

تبصره 1- هیأت مدیره، مکلف است کلیه درآمدهای حاصله سالانه را مطابق اساسنامه صرف اهداف و وظایف نماید و چنانچه وجوهی مازاد بر هزینه های انجمن موجود است در حساب مخصوصی به نام انجمن نزد یکی از بانکهای رسمی ایران نگهداری نماید.

تبصره 2- سال مالی انجمن، منطبق با سال شمسی بوده و همواره به پایان تیرماه ختم می‌شود به استثناء سال مالی اول که از بدو تاسیس لغایت اسفندماه همان سال خواهد بود.

تبصره 3- مکاتبه های رسمی انجمن با امضای مدیرعامل صورت می‌پذیرد.

تبصره 4-کلیه مدارک، پرونده ها و مکاتبه ها در دفتر مرکزی نگهداری می شود.

تبصره 5 مصوبه ها و صورتجلسه های هیأت مدیره در دفاتر مخصوص به ترتیب تاریخ ثبت و به امضای اعضای ذیربط خواهد رسید.

ماده 37- هیأت مدیره مکلف است هرگونه تغییر یا اصلاح اساسنامه را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت اعلام نماید و در صورت موافقت مرجع صدور پروانه به تصویب مجمع عمومی رسانده و نتیجه آن را برای انجام تشریفات اداری ثبت به مرجع صدور پروانه اعلام نماید.

ماده 38- هیأت مدیره، مکلف است محل انجمن و تغییرات بعدی آن را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت اعلام نماید.

ماده 39- انجمن دارای سربرگ، مهر و یا آرم مخصوص خواهد بود که متن آن با تصویب هیأت مدیره و برابر مقررات تهیه خواهد شد. هیأت مدیره مکلف است نمونه سربرگ، مهر و آرم تهیه شده را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت و ثبت شرکتها ارسال نماید.

تبصره- هیأت مدیره در حفظ و حراست از مهر و آرم مسؤولیت قانونی دارد.

ماده 40- انحلال: در صورت انحلال انجمن، مجمع عمومی فوق العاده حداقل 3 نفر را بعنوان هیات تصفیه انتخاب و این هیات موظف خواهد بود، پس از رسیدگی به حسابها و تصفیه بدهی ها و وصول مطالبات باقیمانده و تعیین دارایی مسلم اعم از دارایی منقول و غیر منقول انجمن را به تصویب مجمع عمومی فوق العاده برساند، هیات مذکور موظف است نتیجه را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت ارائه نماید.

تبصره1- مجمع عمومی فوق‌العاده، موظف است دارایی سازمان را پس از انحلال که با نظارت مرجع صدور پروانه به یکی از سازمانهای مردم‌نهاد با موضوع فعالیت مشابه تعیین می‌شود، واگذار نماید.

تبصره 2- تصفیه امور مربوط بر طبق مفاد اساسنامه و قوانین موضوعه صورت خواهد پذیرفت.

تبصره 3- هیات تصفیه از میان خود یک نفر را بعنوان مدیر تصفیه انتخاب می نماید.

تبصره 4- مدیر تصفیه، موظف است یک نسخه از گزارش را به مرجع صدور پروانه و ثبت شرکتها ارائه نماید.

ماده 41- چنانچه فعالیتهای مندرج در اهداف این اساسنامه نیازمند کسب مجوز خاص از سایر دستگاه های دولتی باشد، انجمن موظف است نسبت به کسب مجوز مورد نظر اقدام نماید.

ماده 42- مواردی که در این اساسنامه پیش بینی نشده است بر اساس آیین‌نامه ذیربط تأسیس و فعالیت سازمانهای مردم‌نهاد و عمومات قانون تجارت عمل خواهد شد.

ماده 43- این اساسنامه مشتمل بر 3 فصل و 43 ماده و 35 تبصره است که در نشست مورخ 14/04/1395 مجمع عمومی مؤسس به تصویب رسید.        

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی